UKK - usein kysyttyjä kysymyksiä intensiivikurssista

Mikä suomen kielen intensiivikurssi on?
- Kurssi on lyhyt kielikurssi, joka järjestetään talvella.

Mikä Jyväskylän kesäyliopisto on?
- Jyväskylän kesäyliopisto on itsenäinen koulutusorganisaatio, joka on erillään Jyväskylän yliopistosta. Järjestämme intensiivikurssin lisäksi monia muita kursseja, jotka tukevat elämänikäistä oppimista.

Saanko tutkinnon, jos osallistun tälle kurssille?
- Saat kurssista todistuksen, jossa on mainittuna kurssin laajuus 50 oppituntia ja 4 ECTS-pistettä. Et saa mitään tutkintoa kurssin suoritettuasi.

Voinko jatkaa opintojani Jyväskylän yliopistossa kurssin suoritettuani?
- Koska kesäyliopisto on itsenäinen koulutusorganisaatio, ei kurssin suorittaminen anna sinulle opinto-oikeutta Jyväskylän yliopistoon. Sinun tulee hakea opiskelupaikkaa sinne muita kanavia pitkin.

Saanko Suomen henkilötunnuksen ja sosiaaliturvan, jos osallistun kurssille?
- Et, sillä pelkkä kurssille osallistuminen ei oikeuta sosiaaliturvaan.

Viisumit, oleskelu- ja maahanmuuttoluvat, voitteko auttaa niissä?
- Kesäyliopisto ei anna neuvoja näissä asioissa. Ota yhteyttä oman maasi Suomen edustustoon omassa kotimaassasi saadaksesi lisätietoja.

Kuinka kurssi maksetaan?
- Lähetämme maksuohjeet sinulle sen jälkeen kun olemme hyväksyneet sinut kurssin opiskelijaksi.