Digibuusti! – peli-iloa ja digitaitoja Keski-Suomessa

Mitä pitää osata, jotta pysyy mukana digitalisoituvassa yhteiskunnassa? Millaiset ovat riittävät digitaidot? Miten huomioimme he, jotka eivät syystä tai toisesta pysty sähköiseen asiointiin? Millaista digitukea Keski-Suomessa tarjotaan ja kenen vastuulla sen järjestäminen on? Entä voisiko digipelaamisella innostaa ikäihmisiä digin pariin ja murtaa digiskeptisten vastarintaa?

Kaikkeen tähän etsimme ratkaisuja Digibuusti!-projektissa – tervetuloa mukaan!

Digibuusti! – peli-iloa ja digitaitoja Keski-Suomessa -projekti (1.3.2024–31.8.2026) lisää ikääntyvän maaseutuväestön digiosaamista, edistää digitalisaatiomyönteistä ajattelutapaa ja tarjoaa tietoa pelaamisen ja pelillisyyden mahdollisuuksista digitaitojen oppimisessa. Lisäksi projektin tavoitteena on turvata digituen saatavuutta Keski-Suomen kunnissa ja lisätä sen myötä asukkaiden hyvinvointia ja tasa-arvoa. Projektia toteuttavat Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja Jyväskylän kesäyliopisto, ja sitä rahoittaa Keski-Suomen ELY-keskus Maaseuturahastosta.

Järjestämme mm. digitietoiskuja, erilaisia digitaitoihin ja digipelaamiseen liittyviä tapahtumia, senioreiden pelikursseja sekä digitukijoiden verkostotapaamisia ja lisävalmennusta.

Siirry hankkeen verkkosivuille

FI Euroopan unionin osarahoittama_POS.png        jamk_tunnus_sininen_nimella_suomi.png                      JYU_kesäyliopisto_-_vaaka-removebg-preview (1).png