Pelien tarinat -opas kerho-ohjaajille ja opettajille

Tiedekasvatuksen oppimateriaalit on laadittu JYUniorit Lasten ja nuorten yliopiston eri hankkeissa. Materiaalit ovat vapaasti hyödynnettävissä opetuksessa ja ohjauksessa Creative Commons -lisenssin mukaisesti.

Pelien tarinat -opas kerho-ohjaajille ja opettajille

Janne Huttunen, Aino Kolehmainen, Kristiina Niemi-Kaija

Pelien tarinat -kerho-opas esittelee tehtäviä, joiden avulla nuoria tutustutetaan pelien tarinoihin ja niiden rakentumiseen, sekä siihen kuinka ne eroavat muista mediamuodoista. Opas antaa virikkeitä pelien kerronnallisen maailmaan sekä kannustaa tietokonepeleistä kiinnostuneita nuoria lukemaan ja tuottamaan erilaisia tekstilajeja. Tehtäviä voi hyödyntää yläkoululaisten ja toisen asteen opiskelijoiden opetuksessa ja kerhotoiminnassa, mutta ne ovat sovellettavissa myös 5.–6.-luokkalaisille.

Opas on laadittu Opetushallituksen rahoittamassa Digipelaajasta digilukijaksi -hankkeessa, jonka toteuttivat Jyväskylän kesäyliopisto ja Jyväskylän yliopiston IT-tiedekunta vuonna 2021. Opas on julkaistu CC BY 4.0 lisenssillä.

LATAA OPAS TÄÄLTÄ:
Pelien tarinat -opas.png