Keski-Suomen opetus- ja sivistystoimen täydennyskoulutuksen koordinointiverkosto

Jyväskylän kesäyliopisto, Keski-Suomen kunnat ja Keski-Suomen liitto muodostavat yhteistyöverkoston, jonka puitteissa koordinoidaan maakunnan opetus- ja sivistystoimen henkilöstön osaamisen kehittämisen tarpeet huomioivaa täydennyskoulutusta vuosina 2018-2021.

Yhteistyöverkoston toiminnan näkyvin muoto tulee olemaan lukuvuosittain julkaistava koulutuskalenteri. Koulutuskalenterin mukaisiin koulutuksiin yhteistyöverkostossa mukana olevien tahojen opetus- ja sivistystoimen henkilöstön on mahdollisuus osallistua maksutta. Koulutukset toteutetaan lähi- ja/tai verkko-opetuksena Keski-Suomen maakunnan alueella.
Toimintaa ohjaa ohjausryhmä, jonka tehtävänä on tukea suunnittelua ja vahvistaa koulutusten pääteemat. Ohjausryhmä koostuu verkostossa mukana olevien tahojen edustajista. Kaikilla Keski-Suomen kunnilla on mahdollisuus esittää toiveita koulutusten aiheiksi ja sisällöiksi. Kesäyliopisto toimii koulutustoiveiden, -teemojen ja -ideoiden kokoajana ja koordinoijana sekä koulutusten järjestäjänä.
Yhteistyön alaiset koulutukset löytyvät jatkossa tältä sivulta ja kesäyliopiston ammatillisten koulutusten listalta.

Oman koulutustarjonnan lisäksi pyrimme kokoamaan esille myös mahdollisimman laajasti opetus- ja sivistystoimijoiden kohderyhmälle tarjottavat muut koulutukset Keski-Suomen alueella (mm.AVI, OAJ, JY jne.).

Yhteistyössä mukana olevat tahot: Hankasalmi, Joutsa, Jyväskylä, Jämsä, Kannonkoski, Karstula, Keuruu, Kinnula, Kivijärvi, Konnevesi, Kuhmoinen, Kyyjärvi, Laukaa, Luhanka, Multia, Muurame, Petäjävesi, Pihtipudas, Saarijärvi, Toivakka, Uurainen, Viitasaari, Äänekoski.