Tervetuloa uudet harjoittelijat!

Jyväskylän kesäyliopistossa aloitti kaksi kesäharjoittelijaa Jyväskylän yliopistosta. Uudenlainen osaaminen ja tuoreet näkökulmat rikastuttavat työyhteisöä.

fegv0i5o.png

Ada Huuhtanen (oikealla) on erityispedagogiikan opiskelija, joka työskentelee harjoittelun aikana muun muassa JYUnioreiden vilkkaassa leirikesässä.
-Jyväskylän kesäyliopisto oli minulle entuudestaan hieman tuntematon, ja kesäyliopisto onkin paljastunut varsinaiseksi aarrearkuksi! Minua kiinnostavat monipuoliset ja kaikille eri ikäluokille suunnatut koulutustarjonnat. Erityisopettajaopiskelijana erityisesti kaikki lapsille ja nuorille suunnatut toteutukset ovat kiinnostavia.

-Harjoittelussa työtehtäväni liittyvät lasten ja nuorten yliopiston järjestämiin JYUniorit-kesäleireihin, ja tulen tekemään töitä esimerkiksi viestinnän ja suunnittelun parissa. Tämän lisäksi teen leirien ohjaajille pienen oppaan lasten ja nuorten ohjaamisesta sekä olen leirien ohjaajien apuna ja tukena kesäkuussa, Ada kertoo.

Annika Hasanen (vasemmalla) on englannin opiskelija kieliasiantuntijalinjalta. Annikan harjoittelu keskittyy Suomen kielen ja kulttuurin intensiivikurssin suunnitteluun ja toteutukseen.
-Harkkaani kuuluu myös erilaisia kielen parissa tehtäviä juttuja, kuten vaikka kääntämistä ja erilaisten tekstien kirjoittamista, Annika kertoo.
-Olen ollut töissä noin kolme viikkoa ja on ollut tosi kivaa! Työtehtävät on olleet monipuolisia ja on tuntunut tosi omalta jutulta. On ollut mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea kurssien järjestämiseen kuuluu, eli mitä ns. ruudun toisella puolella tapahtuu. Odotan innolla tätä kesää ja kaikkea mitä pääsen täällä tekemään.

Kysyimme vielä harjoittelijoilta mitä elinikäinen oppiminen juuri heille tarkoittaa?
-Uteliasta elämänasennetta! Sanoo Ada.
-Ikinä ole liian myöhäistä oppia jotain uutta, toteaa Annika.